5 merkkiä, että työturvallisuusohjelmisto on aika vaihtaa uuteen

EcoOnline Blogi

Työturvallisuuteen liittyvä työ voi olla aikaavievää. Jotta voidaan varmistaa, että yrityksesi noudattaa lakeja ja parhaita työturvallisuuskäytäntöjä, tarvitaan helppokäyttöinen ja koko organisaation käytössä oleva järjestelmä. Mutta mistä tietää, onko nykyinen hallintatyökalu riittävän hyvä?

Jos tunnistat yhden tai useamman seuraavista ongelmista, voi olla aika harkita työturvallisuusohjelmiston vaihtamista uuteen:

 

Lataa opas digitaalisista turvallisuushavainnoista

 

1. On tapahtunut onnettomuus, mutta tapahtumaketjua tai vahinkojen laajuutta ei pystytä hallitsemaan.


Et tiedä, liittyykö onnettomuuteen aiemmin ilmoitettuja turvallisuushavaintoja.

 

2. Käytät paljon aikaa työturvallisuustietojen kirjaamiseen paperille.


Tuntuu, että olet aina jäljessä kartoitusten, suunnitelmien ja seurantatoimien kanssa. Lisäksi organisaatiossa on epäselvyyttä siitä, mikä on kenenkin vastuualue.

 

3. Käytät työturvallisuustietojen kirjaamiseen Exceliä tai muuta manuaalista työkalua.


Joillekin voi olla helpompaa tallettaa työturvallisuustiedot manuaalisesti, mutta ovatko kaikki asiakirjat ja tiedot ajan tasalla? Entä onko järjestelmä kaikkien työntekijöiden käytettävissä? Miten tietojen raportointi on hoidettu? Entä päivitykset?

 

4. Jos viranomaiset saapuisivat tarkastukselle tänään ja pyytäisivät nähdä yrityksen riskien arvioinnin, olisiko heille oikeat tiedot näytettäväksi?


Et myöskään ole varma, miten riskien arvioinnin kanssa tulisi edetä. Mikä on todella tarpeen?

 

Lue myös: Digitalisointi helpottaa työturvallisuuden johtamista

 

5. Sinä ja/tai yrityksen työsuojeluvastaava ovat ainoita, jotka voivat raportoida turvallisuushavaintoja ja tapaturmia.


Huomaat, että järjestelmä on vanhentunut: se ei toimi mobiililaitteilla ja on aina muistettava erikseen ilmoittaa oikealle henkilölle turvallisuushavainnosta tai tapaturmasta.

 

Kuulostaako tutulta? Et ole yksin!

 

Tiedämme, että turvallisuuden johtaminen pitää tehdä helpoksi ja ottaa käyttöön koko yrityksessä, kaikissa toimipaikoissa ja toiminnoissa. Modulaarisen Safety Manager -ratkaisun avulla voit suunnitella työturvallisuustoimintaa ja työsuojeluyhteistyötä. Palvelun käyttöönotto on helppoa ja nopeaa – ja se mukautuu juuri teidän tarpeisiinne ja tukee nykyisiä käytäntöjä. Tämä on avain kestävän ja vastuullisen turvallisuuskulttuurin kehittämiseen.

 

Lue myös: Kuinka työnantaja hyötyy työturvallisuuden parantamisesta

 

Miksi valita EcoOnline Safety Manager?

  • Raportoi, tutki ja käsittele onnettomuuksia – helposti älypuhelimella tai tabletilla
  • Arvioi riskejä, luo tarkastuslistoja ja toteuta auditoinnit
  • Varmista, että toimenpiteet hoitaa oikea henkilö oikeaan aikaan
  • Käytä valmiita lomakkeita ja työnkulkuja tai suunnittele juuri teidän organisaatiollenne sopivat
  • Hallitse työturvallisuutta yhdessä työntekijöiden ja työsuojeluvastaavien kanssa
  • Ammattitaitoinen asiakastukemme on sinua varten ja auttaa nopeasti kysymyksissäsi

 

New call-to-action

Julkaistu
13.02.2020